Veronica Wiberg

Utanför ica

Kategori: Allmänt

Innan när mamma var inne på ica för att handla så var jag, pappa och syrran kvar i bilen utanför.
Och då såg jag en tant som ser ut som påskkäring. (har sett henne många gånger, en gång var hon nära på att köra på mig med sin dumma cykel, och tro mig man känner igen henne när man har sett henne en gång).
Hon ska gå över till busshållplatsen, hon gick sjukt sakta över och när hon äntligen var över så går hon vid vägkanten och kollar. Helt plötsligt stannar hon och tar upp en pant flaska och lägger ner den i sin ica påse. Och min pappa som såg det här med mig sa "Nämen hon hittade 1kr!!!" och så står hon stilla där ett tag.
Pappa: Nu ska vi se att hon ska gå över igen.
Och hon gör det också! haha!!
Sammtidigt är det två unga killar som dricker en cola utanför ica och pratar med varandra och när dom går så lämnar dom kvar flaskan.  Och så kommer hon fram till flaskan och tar upp den och kollar på den. Som sedan hamnar i hennes påse. Och där sittar jag och syrran och bara garvar. Så ser man ett stort lende från henne!

Hon gjorde min dag! x)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: