Veronica Wiberg

En dag jag inte kommer att glömma!

Kategori: Konsert / Live

Igår så åkte jag och Amanda till Göteborg för att se Jedward.
Det var helt underbart!

Gick på dom två första lektionerna, sen åkte jag och Amanda till Göteborg. Resan dit finns det inget kul att säga om.. Men när vi väl kom fram till Göteborg så bestämde vi oss för att äta först och sedan leta efter Brewhouse. På vägen till Brewhouse så gick vi förbi killarnas hotell ;) ville stå kvar där men kändes onödigt eftersom dom var på Liseberg och dom skulle nog inte komma dit på ett par timmar. Så vi började leta efter det här stället vi ska vara på. Följde kartan som finns i iphonen.... Och vi hittade aldrig det! Efter ca 45min så kom vi på att det var fel adress! haha lyckat! Och så tog det nästan 40 min att hitta Brewhouse...Om vi hade vetat att det var vid Scandinavium hade det varit mycket lätt att hitta....
Även om vi hade lite problem med att hitta fick vi bra plats i kön! vi fick 29 och 30! Bättre plats än det vi hade i Stockholm ;)
Sen efter en stund blev det jäkligt kallt så vi gick till donken och satt där i ca 1h. När vi kom tillbaka till kön så var det inga personer där eller jo bara några.. Alla andra var borta -.- töntar som inte vågade vara ute i kylan.
Sen gick vi tillbaka till donken igen.. för tredje gången haha. Och vid 17.00 så åkte det förbi en buss som hade stått vid arenan när vi var där och jag sa på skoj "Jedward kanske sitter i den bussen". Så vi gick tillbaka, när vi kom tillbaka så ser man en klump med människor och Amanda bara "omg virre! jedward är DÄÄÄR!, du hade rätt!!" HAHAHA jag som bara sa det på skoj :O

SÅ vi gick fram till killarna och tillslut fick jag Johns autograf!! Den lyckan går inte att beskriva! Trodde ALDRIG att jag skulle åka hem med en autograf från någon av dom!!!
Sen var det bara att vänta i 1,5h ute i kylan..

När vi gick i arenan så var det ett tv team som filmade.. Inte okej.. Gillar inte sådant hehe...
Och något annat jag inte trodde skulle hända var att stå längst fram!!!! Fatta vad glad jag blev! Trodde att jag skulle få stå typ i mitten och inte se ett skit!

Känslan när dom väl kom ut på scenen går inte heller att beskriva lol... haha det var så jäkla grymt!
Och så tog en utav killarna mig i handen hehehe och sen hände det igen! NÄ VAD LYCKLIG?!
När dom körde Ghostbusters så sprang dom med vattenpistoler. Det slutade med att Edward sprutade vatten i mitt och Amandas ansikte haha x) Sen så tog dom fram sin mobil och började filma oss fans. Som dom sedan la upp på youtube haha! Och sen körde dom en Tokio Hotel låt också! :O

Hela konserten var underbar och lyckad! Den var mycket bättre än den som var i Stockholm. Hela dagen var underbar!

Fast dagen slutade med att springa från stationen i Göteborg till Nordstan, donken där bara för att gå på toa.. haha 20min innan bussen skulle åka! Och bussresan hem var sjukt lam.. somnade och vaknade efter 10min och så var det nästan hela vägen hem i 2h… Det var lite surt!

 

MEN! Denna dagen var en av det bästa dagarna i mitt liv! Eftersom jag inte hade räknat med att få autograf från en av killarna, få stå längst fram under hela konserten, att dom skulle ”hålla” mig två gånger!! Denna dagen ligger på min toplista på plats nr 1 ;) tillsammans med Tokio Hotel. FAST denna konserten slår nästan Tokio Hotel konserten o Stockholm.. Känns hemskt att säga att Jedward slår Tokio Hotel.


 HAha först nu jag ser den där kamera saken som tydligen filmar... HAHA inte ok -.-
 YEY!!
 Min bästa bild! Och jag tog alla bilder med Iphone...(min kamera är jättedålig och man fick inte ha systemkamera..)

 GAH DOM ÄR SÅ SÖTA :3


 John :3

 Dom lekte lärare.. Lärde oss att 1+1 blir Jedward  och att John + Edward blir Jedward.. haha ;)



















 det är sjukt att man kan bli så glad för ett papper med ett namn på :O

Kommentarer


Kommentera inlägget här: